top of page
חיפוש

המאהב שהכי ביקש לגעת ולאהוב Laisse Moi T'aimer מת כואב עצוב ובודד

עודכן: 1 בפבר׳ 2023


את מייק בראנט מצאו על המדרכה ברחוב ארלנז'ה ברובע ה-16 בפריז,6 Rue Erlanger בבוקר יום ששי קריר באפריל 1975. הוא שכב על גבו, עם הפנים היפות שלו לשמיים, בחולצה כחולה, יחף, מרוסק תרתי משמע מבפנים, שלם מבחוץ. בן 28 היה במותו הזמר יפה התואר שנולד כמשה ברנד גדל בחיפה ועד גיל 5 כלל לא דיבר, הוא נולד להורים קשיי יום שנמלטו מהשואה, והתחיל בגיל 17 לשיר בלהקה קטנה שהקים אחיו. באחת מהופעותיו של הנער במועדון בתל אביב גילה אותו בעלים של "הילטון טהרן " החתים אותו על חוזה ומשם..הקריירה התפרצה. בטהרן, כן ..טהרן, שמעה אותו סילבי ורטאן התפעלה מקולו ויופיו, ולא הרפתה. הוא נענה להפצרותיה הגיע לפריז ואחת ההופעות הראשונות שלו היתה עם ג'וני הולידיי. מייק לא ידע מילה בצרפתית ושר את השירים, בשלב ראשון לפחות, כשמשכתבים לו את השיר בעברית. הוא חווה 5 שנים של הצלחה מסחררת הופעותיו בצרפת ובמערב אירופה הפכו למחזות המוניים של הערצה, כאשר אלפי נערות צועקות ומתעלפות. הוא חווה מעבר מטורף מאנונימיות מוחלטת לאליל זמר היסטרי. בחורף 1970 הגיע לסיבוב הופעות בישראל. בהיכל הספורט יד אליהו, ובה ביצע בעברית את "ערב טוב", שנכתב במשותף עם נחום היימן. ליוותה אותו הזמרת יפה ירקוני. בזמן מלחמת יום הכיפורים שוב הגיע בראנט לישראל כדי להופיע בהתנדבות בפני חיילי צהל. מוקף אהוב נערץ אהוד ... אך בודד מאד בחייו הפרטיים. היו לו רומנים מפורסמים עם מיריי מאתייה שהיתה כוכבת על אירופאית, מיכל טל ודלידה, הזמר השרמנטי ויפה התואר חווה בעיקר אהבות נכזבות אחת אחר השנייה, בדידות גדולה ושיריו כואבים אהבה.



איור של מייק בראנט


ב־נובמבר 1974, בעת ששהה במלון בז'נבה, קפץ בראנט מחדר בקומה החמישית, ונפילתו נבלמה בהתנגשותו במרפסת בקומה השלישית. בראנט שבר את רגלו ובילה כשישה שבועות בבית החולים. בראיון עמו התחרט על ניסיון ההתאבדות ואמר שהיה זה רגע של טירוף שהוא מקווה שלא יחזור. לאחר שהשתחרר מבית החולים הקליט את הלהיט החדש "Dis-Lui" (אמור לה).


השיר האחרון שהקליט בין ההתאבדות הראשונה שלא צלחה לשניה שבה מצא את מותו "אמור לה-dis lui"אמור לה. שיר מלא עצב, הקול שלו כואב, זועק. אהבה זה כואב



ציור של בית קפה פריזאי



את בית הקפה הפריזאי הזה ציירתי כשישבתי בבית קפה בפריז, ברובע ה16, קרוב מאד מאד לבית שבו מייק קפץ למותו.

הציור נמכר ביום שהוא פורסם



מייק בראנט שהיה לזמר הישראלי המצליח ביותר מחוץ לגבולות המדינה נטמן בחוף הכרמל-בחיפה, בבית.

הקבר הפך אתר עלייה לרגל למעריציו. עד היום קיימת קהילות מעריצים גדולה של בראנט בצרפת בלגיה קנדה וישראל. ביקרתי בקברו שהוא במעלה בית העלמין בחוף הכרמל, מאד צנוע ופשוט.

הקבר של מייק בראנט, בית העלמין בחיפה. צילום עליזה גוטמן
הקבר של מייק בראנט, בית העלמין בחיפה. צילום עליזה גוטמן
הקבר של מייק בראנט, בית העלמין בחיפה. צילום עליזה גוטמן
הקבר של מייק בראנט, בית העלמין בחיפה. צילום עליזה גוטמן

הקבר של מייק בראנט, בית העלמין בחיפה. צילום עליזה גוטמן
הקבר של מייק בראנט, בית העלמין בחיפה. צילום עליזה גוטמן

ב-5 באוגוסט 2020, 45 שנים לאחר מותו הטרגי נערך טקס הסרת הלוט משלט רחוב על שמו "רחוב שדרות מייק ברנט" בשכונת קריית אליעזר בחיפה, לא רחוק מהבית בו התגורר מייק עם משפחתו .

סופה של אגדה



ואם הגעתם עד לכאן, ואהבתם, סמנו לי לב אדום ♥, שאדע


מוזמנים להציץ באתר שלי ולהתרשם מהציורים ומהבלוג שלי layzagallery.com


גם לעקוב אחריי באינסטגרם layzagallery1







405 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page