top of page
חיפוש

המימונה שלי

עודכן: 4 באפר׳ 2021

בכל השנים שאמי עשתה מימונה בבית שבו גדלתי היה לי תפקיד, לחלק מופלטות לשכנים.

מעבר לשולחן העמוס עד כדי להתפקע בעוגות עוגיות וריבות צבעוניות, האנשים שנכנסים ויוצאים בלי סוף כוסית העראק שמרימים לחיים ורוקדים, היה גם חשוב לעשות משלוחי מופלטה לשכנים שלא באו.

בעיקר לשכנים שלא מהעדה.

כך היה אז, לפני 40-50 שנה. הדלתות היו פתוחות כל השנה והשכנים היו ממש משפחה, ואם הם היו לא באים, אנחנו היינו הולכים אליהם.

וכך עברתי בין השכנים עם צלחות עמוסות במופלטות שנוטפות חמאה ודבש, בימים שהרבה מתוק נחשב לטוב בריא וטעים.






הרבה לפני שחג הפסח התחיל, אמא שלי היתה מכינה ריבות ומחביאה...ריבות "רגילות" ממשמשים תות שדה ושזיפים, ובעיקר רוקחת ריבות מיוחדות מענבים, קליפות תפוז, עגבניות שרי, חצילים קטנים, אבטיח, חבושים וגזר גמדי. צבעוניות בטעמים ובמרקמים שאין לתאר.

בשבוע שלפני הפסח, בין הניקיונות המירוקים הסידור ארונות, ההחלפת כלים וכו אמא היתה מכינה עוגיות בשלל צבעים ודוגמאות, וגם אותם מחביאה במסתורים שרק היא הכירה. מרציפנים צבעוניים ממולאים בשקדים ותמרים, שבאקייה פוזואלוס, סיגרים ממולאים בקרם שקדים, נשיקות צבעוניות, תמרים ממולאים, שזיפים ומשמשים מיובשים ממולאים, עוגות קוקוס, עוגיות בוטנים שומשום ועוד ועוד, הרבה עוד.





ובצאת החג, כמו קוסמת הכל היה צץ. כשאנו לבושים בכפתאנים מסורתיים היה מתרומם לו שולחן ענק ערוך לתפארת בכל הריבות העוגות והעוגיות, עראק נקי, ברנדי 777'' תה עם הרבה מאד נענע וה-ז'אבן. הכתר של הערב.

קציפה לבנה מפוארת ותפוחה של ביצים, לבנה ענקית ומרשימה, סמל וברכה לעושר ובריאות.





לפני 8 שנים, יום למחרת ליל הסדר אבי שהיה חולה שנים רבות, נפטר.


ולפי ההלכה מתחילים את ימי "השבעה" בערב המימונה. וכך חלפה לה תהילת עולם למספר שנים.





בשנה שעברה, שיא הקורנה, בסגר הראשון התוודענו לשכנים שגרים איתנו בבית המשותף הרבה מאד שנים, ופעם ראשונה בחיי הכנתי בעצמי מופלטה.




הזמנתי את השכנים לגג הבניין, עם בירות ויין למופלטות נוטפות חמאה ודבש. היה טעים משמח את הלב ובעיקר מרגש ללמד את השכנים שלי, וגם את הילדים שלנו שגדלו מהו טעם של פעם.

השנה לא תהיה מימונה, אבל החיים לפנינו ואני מתכננת לשנה הבאה עלינו לטובה, כמו שהבטחתי לילדים שלי מימונה אמיתית גדולה צבעונית עשירה ומתוקה. עם הכפתאנים המסורתיים שלי עוד מימי סבתא שהביאה איתה ממרוקו, עם מלא מתוקים צבעוניים ולא בריאים, עם עראק "מאחייה" כיד המלך ומוסיקה של להקת ששפתיים שתשמח את הלב.





ובינתיים, היום אצלנו בבית מוסיקה של מימונה מתנגנת בלופ כל אחהצ, קצת מרעידה ומזעזעת את הצפון הישן והשקט של תל אביב ואני רוקדת כאילו שאף אחד לא רואה, ושמחה.


התמונה במימונה לפני 10 שנים....


מאושרת על הזכות וגאה להיות חלק מהחגיגה הצבעונית והמתוקה הזו.




לא הייתה כאן שום מילה על ציור וציורים, אבל כן על הבית שלי

ועל חלק ממי שאני היום

תרבחו ותסעדו


אם הגעתם עד לכאן ואהבתם, סמנו לי לייק/לב אדום שאדע

אפשר ורצוי, גם להגיב בתחתית העמוד ולשמח אותי לכבוד המימונה

מוזמנים להציץ באתר החדש layzagallery.com

גם לעקוב אחריי באינסטגרם layzagallery1

ולבקר בחנות ה ETSY העולמית שלי etsy.me/2uqY7C1






266 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page