top of page
חיפוש

ללכת לאיבוד ולפגוש דיווה

עודכן: 29 בינו׳ 2021

לכיכר דלידה בפריז הגעתי לגמרי במקרה לפני כשנתיים עם הבנות שהכרתי בסדנת הציור שעשיתי בפריז.

כשמגיעים למונמארט רוצים לבלוע את העולם, וכך הסתובבנו לנו מסמטה לסמטה , מטפסות בעליות התלויות ובעיקר רוצות לספוג עוד ועוד מראות עד שהרגליים צועקות "הצילו"

.

וכך, כשאנחנו מחפשות בחשיכה אוטובוס לצאת משם, הגענו לכיכר דלידה.


גדלתי בבית שבו אמא שלי שמעה רק ובעיקר שירים בצרפתית. איב מונטאן, שארל אזנאבור אנריקו מאסייס ז'אק ברל אדית פיאף מייק בראנט שלנו וכמובן דלידה.

פסל הברונזה בדמותה היפה והחתיכית של דלידה בכניסה לביתה והכיכר- כיכר דלידה הקטנטונת הם פינה קסומה ומלאת חן במונמארט, מסוג המקומות שעוצרים ומסניפים את הקסם.



כיכר מונמארט בפריז. העלייה מכיכר דלידה למרכז
כיכר דלידה


ב17 לינואר 1933 נולדה דלידה שהיתה זמרת שאנסונים איטליקיה-צרפתיה-מצרית ונולדה בשם יולנדה כרטיסטינה ג'יליוטי בקהיר להורים ממוצא איטלקי, אביה היה כנר ואמה זמרת באופרה של קהיר והם אלו שלימדו אותה לשיר.


בשנת 1954 יולנדה זכתה בתחרות מלכת היופי של קהיר ואז עזבה לפריז כדי לקדם את קריירת המשחק שלה ושם גם שינתה את שמה לשם הבמה-דלידה. דלידה השאירה אחריה מורשת מוזיקלית עשירה, היא הקליטה מעל 500 שירים שרובם תורגמו לצרפתית ואיטלקית עם אינספור להיטים ובראשם “במבינו”, “פרולה פרולה” (עם אלן דלון), “סאלמה יא סאלמה” ו”לסה מואה דנסה”. בשנת 1965 הגיעה לישראל והופיעה בהיכל התרבות שלנו ושרה בעברית את “הבה נגילה”.

חיי האהבה הסוערים והעצובים שלה היו שזורים באנשי בוהמה. היא היתה מאורסת לזמר האיטלקי לואיג’י טנקו (שהתאבד מס ימים לאחר אירוסיהם כי שירו לא עלה לגמר בפסטיבל סן רמו ) היא ניהלה רומן קצר עם פרנסואה מיטראן עם השחקן יפה התואר אלן דלון עם מייק בראנט שלנו ואיב מונטאן

דלידה היתה ידועה כאייקון אופנה ובעלת טעם משובח בלבוש, במוזיאון פאלה גליארה בפריז היתה תערוכה ייחודית המתפרשת על פני חמישה חדרים במוזיאון היפהפה, תערוכה שמציגה פן נוסף בקריירה של דלידה – האופן בו השתנתה המלתחה שלה לאורך הקריירה, וכל הפריטים שהפכו אותה לאחת מאיקונות האפנה הגדולות שידע עולם המוזיקה בצרפת. “המלתחה של דלידה תמיד עקבה אחר מגמות האפנה המתחלפות”, הסבירה אוצרת התערוכה.


פסל של דלידה  במונמארט
פסל של דלידה


דלידה ניסתה להתאבד לראשונה ב ינואר 1967 מס ימים לאחר התאבדותו של אהובה באותו מלון ובאותו חדר, היא בלעה כמות גדולה של כדורים, אך חייה ניצלו . בניסיונה השני ב 3 במאי 1987 לאחר ביקור במצריים ניסתה שוב להתאבד, והפעם גם הצליחה, בבליעת כמות יתר של כדורים כשהיא בת 54 בלבד

. היא השאירה מכתב ” החיים הפכו לבלתי נסבלים..סלחו לי “. דלידה נקברה בבית הקברות של מונמארט, בשכנות למקום בו היא גרה. על קברה יש פסל שלה בגודל טבעי, כיאה לדיווה


והפעם, איור דיגיטלי שלי


איור של דלידה הצרפתייה

מצרפת שיר מקסים של דלידה היפהפייה עם אלן דלון להנאתכם




ואם הגעתם עד לכאן, ואהבתם, סמנו לי לב אדום בבלוג, שאדע


מוזמנים להציץ באתר החדש layzagallery.com

גם לעקוב אחריי באינסטגרם layzagallery1

ולבקר בחנות ה ETSY העולמית שלי etsy.me/2uqY7C1



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page