top of page
חיפוש

צלצולי פעמונים בתוך ליבי מהדהדים


אהובה עוזרי, איור דיגיטלי

היום , ב 13.12 לפני 6 שנים נפטרה מסרטן במיתרי הקול אהובה עוזרי שהיתה פזמונאית מלחינה מורה לפיתוח קול ומעבדת מוזיקלית עם הקול הכי חם עמוק ומרגש שיש.

אהובה עוזרי היתה תופעה ייחודית ומקורית בזמר העברי, נולדה וגדלה בכרם התימנים. בלידתה היא נקרה אביבה, הכינוי אהובה שנתן לה האב דבק בה ונשאר שמה. היא בלטה בכרם כילדה עם קול פעמונים וכבר כילדה קטנה הייתה עוזרי פעילה כמקוננת לנפטרי השכונה.

תערוכת עמק הפרחים, צילום עליזה גוטמן


אהובה היתה יוצרת, זמרת ומוזיקאית שהשפיעה רבות על המוזיקה בארץ, בעיקר בזכות אישיותה וסגנון כתיבתה המיוחד. אהובה היתה הרבה יותר ממלחינה, היתה גם פזמונאית מוכשרת, שכתבה בין היתר את המילים לשירים: "היכן החייל", "עמק הפרחים" "קול קורא לי במדבר" ו"צליל פעמונים".

תערוכת עמק הפרחים, צילום עליזה גוטמן

היא תמכה, עודדה וקידמה זמרים ויוצרים אחרים כשאחד הראשונים שפרח בעזרת תמיכתה היה זוהר ארגוב.

אהובה השקיעה שעות רבות בפיתוח קולו ובעיצובו כזמר.

אהובה עוזרי ידעה להשתלב גם בסגנונות אחרים ומגוונים של המוזיקה, ועוררה עניין בזמרים שאינם מהמוזיקה המזרחית, כמו יהודית רביץ וברי סחרוב.

אהובה עוזרי הגיעה לשני שיאים מוזיקליים במהלך חייה הקצרים. הראשון בשנת 1975 עם השיר "היכן החייל" שיר מלא יגון שהדהד את הכאב על נפילת הבנים במלחמת יום כיפור.

והשני "צלצולי פעמונים" ב1999 זהו שיר געגוע לאהוב מן העבר, המבטא את ההתרגשות הרבה והלב ההומה והמתגעגע לקראת פגישה אפשרית, לאיש שדמותו הולכת ומתרחקת, לריגוש היא קרה צלצולי פעמונים.




אך בין לבין התהילות היא נותרה בכרם התימנים, בבית שבו נולדה, לימדה שיעורי פיתוח קול ועבדה לפרנסתה במסעדה בשכונה שאהבה.


אהובה עוזרי, עמק הפרחים. צילום עליזה גוטמן

באוקטובר 2000 התגלה לה סרטן במיתרי הקול, היא עברה ניתוח לכריתתם, ומאז קולה הפך לצרוד מחוספס מעט וחלש, היא השמכיה ליצור ולנגן, וב2016 לאחר שהלחינה את פסקול השט "ישמח חתני" כשהסרטן חזר, היא נפטרה.


אהובה עוזרי, ציור דיגיטלי

לפני כשנה ביקרתי בתערוכת "עמק הפרחים" לחגיגות 120 שנה לכרם התימנים. תערוכה צבעונית ומרתקת שמתארת את התיישבות התימנים בין יפו לתל אביב. היסטוריה, תלבושות, כדורגל, מסעדות פתיליה כנופיית פשע והרבה מאד מוסיקה שצמחה שם, אהובה עוזרי כיכבה בתערוכה




ואם הגעתם עד לכאן, ואהבתם, סמנו לי לב אדום שאדע


הכי כדאי להירשם בעמוד הראשון לניוזלטר שלי, ותקבלו מייל כשיש בלוג חדש באתר.

מוזמנים להציץ באתר החדש layzagallery.com

לעקוב אחריי באינסטגרם layzagallery1











פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page